Példa: visszajelzés egy vevőtől, aki a BICOM készülék mellett döntött a Sensitiv Imago helyett:
Tisztelt Rychnovský úr,
Azt gondolom, hogy a BICOM Optima készülék megvásárlása jó döntés volt.
Körülbelül másfél évig kerestem az interneten egy olyan eszközt, amely javította volna pácienseim diagnosztizálásának és kezelésének minőségét. Arra a döntésre jutottam, hogy ez egy biorezonancia elvein alapuló készülék lehetne. Az interneten böngészve sok készülék paramétereit, lehetőségeit és árait hasonlítottam össze, olyan készüléket akartam venni, amelynek jó az ár/érték aránya. Több európai gyártóval is felvettem a kapcsolatot, kaptam árajánlatokat is, de nem tudtam dönteni. Persze nem értettem eléggé a biorezonancia terminológiáját, amely sok esetben más, mint az orvosi szaknyelvben használt kifejezések.
Az interneten találtam egy csehországi céget,amely Sensitiv Imago készüléket árusított (a biorezonanciával kapcsolatos kulcsszavak beírásakor a Google keresőjébe, az ő készülékük volt majdnem mindig az első helyen). 2011 őszén meglátogattam a céget Prágában, ahol bemutatták a technológiát és a készüléket. Velem együtt még 3 érdeklődő volt jelen.
A cég tulajdonosa (orosz orvos) kijelentette, hogy a készüléket nem adják el bárkinek és a vevőket szeretnék leellenőrizni. A prezentáció keretében a biorezonanciás technológia volt bemutatva. A készülék lehetőségeit is be kellett volna mutatni, de a készüléket be sem kapcsolták és semmilyen részletesebb prospektust, használati utasítást, információt a készülék lehetőségeiről nem adtak. A diagnosztikai és terápiás lehetőségek csak verbális szinten voltak prezentálva, semmilyen írásbeli információt, prospektust nem kaptunk.
Amikor a dohányzásról való leszoktató programról kérdeztem, azt mondták, hogy a készülék képes rá, de a gyártó nem szolgáltat a használandó frekvenciatartománnyal kapcsolatban információkat, ill. ezt a tapasztalatra bízzák. A találkozóról úgy mentem el, hogy a diagnózis felállításáról és a kezelésről nem tudtam meg többet, mint amennyit már tudtam. Az orosz orvos a készülékkel való munkát egyszerűnek definiálta. Az előadás után el kellet döntenünk, hogy megvásároljuk-e a készüléket.
A közép- vagy felső kategóriás készülék közül szerettem volna választani, 10 000 EUR, vagy 15 000 EUR értékben. A feltételük az volt, hogy a készülék árának a felét helyben kellett volna megfizetni, mert a készüléket közvetlenül a vásárló részére rendelik.
A készüléket nem rendeltem meg több okból:
- nem győztek meg a készülék reális diagnosztikai és kezelési lehetőségeiről.
- nem nyújtottak semmilyen írásbeli információt a készülék lehetőségeiről (a döntéshez voltaképpen csak weboldalakról származó információim voltak).
- egy Eperjesől (Altemeda) származó orvossal való konzultáció során megtudtam, hogy az ő tapasztalatai a Sensitiv Imago-t értékesítő céggel nem jók, mert a készüléket eladták neki, de az értékesítés után megszűnt velük mindenféle kommunikáció, támogatás, oktatás.
Ezen tények alapján úgy döntöttem, hogy a Sensitiv Imago-t nem veszem meg.
A BICOM készülék megvásárlásának döntésében segített a pénzügyi lízing finanszírozási forma.
Meg kell, hogy említsem, örülök, hogy Önöktől vásároltam meg a készüléket, mert a készülék megvásárlásán túl támogatásra is van szükségem a munkámhoz, mely ezidáig kiváló.
Üdvözlettel:
MUDr. Birčák